pK

mata ibu

Ibuku hanya mempunyai SATU MATA ... satu Kebencian dalam diriku...
Oleh itu menyebabkan aku malu.
Dia bekerja memasak di sekolah rendah di mana saya belajar.

Suatu hari ... di sekolah menengah,ibu datang untuk menyapaku.
Aku TERGAMAM
Aku sangat malu ... Bagaimana ini terjadi padaku?!
Aku mengacuh, membuang muka dan berlari keluar.
Keesokan harinya, kata seorang kenalan ...

Ibumu hanya ada
Satu mata ...

Dan membuat aku ingin menanam diri
mahu Ibu menghilang dari hidupku.
Keesokan harinya dan seterusnya:
telah membuat aku menjadi bahan ejekan, bahkan tidak berhenti?!
lantas,aku bertanya pada ibu..

KENAPA perlu Ibu datang...tidak puas lagi melihatku di RUMAH SAJA..?!
PENTING sangat ke..?!
Tapi Ibu tidak menjawab!
Aku hairan kerana aku tidak berfikir kata-kata itu
lantaran sangat marah.

Aku tak pedulikan apapun perasaan dia ...
Dan ingin terus meninggalkan tempat ini..
aku belajar keras dan mendapatkan biasiswa untuk belajar di Singapura.
Dan benar-benar .. Aku pergi .. Belajar ..
bekerja... Kemudian berkahwin ..
Membeli rumah .. Aku punyai anak dan aku merasa senang
dan nyaman dalam hidup aku.
Pada suatu hari yang tidak dijangka .. ibu datang melawat lantaran
tidak bersua selama bertahun-tahun..belum melihat cucu-cucunya!
Aku berdiri di depan pintu, anak-anakku ketawa di belakang...
Aku berteriak:

"Beraninya kau datang ke menjenguk anak-anak aku? .. BERAMBUS sekarang!
tidak CUKUP ke selama ini kau meMALUkan aku..mengGANGGU hidup aku??!!!


Ibu menjawab dengan tenang: (maaf .. "Oh,begitu rupanya) ..
Dan terus menghilang ....PUAS HATI AKU
Suatu hari aku menerima surat dari sekolah menjemput untuk family reunion.
Jadi aku berbohong pada isteriku aku ada urusan perniagaan ...
Sepanjang majlis itu, ibu TIADA?!!
Jadi aku menuju ke rumah orang tuaku......sekadar ingin tahu!.

K0S0NG....SUNYI

jiranku mengatakan bahawa ibuku .... telah lama MENINGGAL.
Aku tidak menitiskan air mata!...tiada langsung rasa SEBAK
belum sempat aku berpaling.....Mereka menyerahkan surat dari ibuku ....






Anak kesayangan Ibu .. Ibu teringat padamu ..RINDU padamu,anak
Maaf, ibu datang ke Singapura dan menakutkan anak-anakmu.
Namun Ibu sangat senang ketika mendapat tahu kamu akan datang ke pertemuan itu.
Tapi mungkin Ibu tidak berupaya bangun dari tempat tidur untuk melihatmu.

Maaf.. Ibu telah menyebabkan kamu berkali-kali berasa MALU dalam hidupmu.
namun Tahukah ... Kamu telah mengalami kemalangan ketika kamu masih kecil dan kehilangan sebelah matamu.
Sebagai seorang ibu,Ibu tidak sanggup melihatmu sebegitu ...IBU tidak sanggup,anak
Jadi ... Ibu senang memberimu kepunyaan Ibu .....sebelah MATA yang kamu lihat tiada sebelum ini
Ibu bahagia dan sangat bangga kerana anak Ibu dapat melihat dunia dengan mata sendiri..

Dengan cinta Ibu..... .....

..... Ibumu .....




aku terduduk...

...................IBU..!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "mata ibu"