pK

are you really that strong???!











_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

'Hantu' kejut Subuh???

kena 'tindih' time tid0? hm,lepas pagi tadi (210645 Nov '11) dah lebih 3x gua kena
'tindih'. 1st time gua kena time tid0 kat hostel, bangunan yg Majlis Agama Islam
& Adat Melayu Terengganu (MAIDAM) sewakan kat Sek gua dlu. Cam biasa,
 tengah sedap2 tid0, tetibe berat+kena tindih+cam kne pgg+mulut cm t'kunci.
 bila kena camtu, gua try gagahkan  diri untuk azan even perasan suara+mulut
tersekat cam lumpuh. dan biasa tak sempat abes azan, da ok dan paling 'hebat'
 gua bantai tid0 balik (huhu..). tapi pagi tadi  mmg luar biasa. maybe ada kaitan
dengan bunyi yang gua dengar sebelum tid0 (210300 Nov '11),cam bunyi kotak
 kertas (kat bilik gua ada 5 kotak camtu) kena langgar s0mething..

pagi tadi, last mimpi yang gua ingat....gua cam join dak2 (ntah, cam tengah kursus
dsb) dan ktaorg kena tid0 atas katil double-decker ramai2. tapi gua tid0 s0rang2
kat katil atas. rasa cam baru je lelap, rasa katil bergegar...dan leh plak time tu
gua sempat fikir, maybe ada orang nak kejutkan. sedar tak sedar, gua terjaga betul2
(realiti) dan perasan katil gua memang bergegar (vibrate constantly & beyond
human can do). baru je gua angkat lutut dan sendal siku kanan nak bangun, cam gelap
je kat depan gua dan kena 'tolak+tindih'. separa sedar, gua terkaku dengan badan
memang keras even takleh betulkan tangan+kaki kanan yang dah rapat dengan tilam
sebab kena tindih dan katil dah tak bergegar cuma ada bunyi je (katil besi).
kemudian gua rasa perlu azan, terus gua laungkan even muka cam orang lumpuh.
sekali azan, takde kesan...sekali lagi gua azan kuat2. baru la berkesan dan rasa ok.
terus gua bangun...tengok jam kat tangan kiri 6.45pagi. tetibe rasa semacam je
kat sebelah kanan (gua tid0 memang tak rapat dengan dinding, selalunya gua mengiring
ke kanan mengadap dinding) dan rasa cam ada s0mething hitam kat sebelah kanan mengadap
gua. terus gua pejam mata, baca ayat Kursi then terus ludah kat dinding. tak fikir
panjang, gi switch-on lampu dan dengan baju yang agak lembap (berpeluh) gua terus
ambil wudhu'untuk solat subuh. lepas solat, gua termenung sambil tengok katil dan
dinding (memang gua perasan sebelum tid0, takde pun sebarang benda warna hitam kat
situ)...hm, alarm pukul 6 pagi gua tak sedar pun. ni sempat pulak gua terjaga betul2
sebelum habis Subuh. tapi, agak2 la 'benda hitam' tu yang tolong kejut bangun Subuh.
tak tahu sebarang benda yang berkaitan dua, tiga hari ni malah gua takde pun tengok
horror movie/video sejak bulan 0gos. mungkin dah nasib gua pagi ni.katil yang sama
tahun ni, dah 2x kali kena tindih dan yang pagi tadi lagi UNFORGETTABLE+dahsyat....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Biodinar_Pelan Bina Modal Bisnes

jangan lepaskan peluang mendaftar sebagai ahli...kerana inilah peluang yang dinantikan. tidak perlu menjual produk, tidak perlu meluangkan masa walau satu jam, dan paling penting...komisen bukan setakat bulanan, malah harian (anda tentukan). Sila ikuti video ini untuk maklumat lanjut:



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

jauh.....



Malam semakin kelam ditambah kesepian
Sukar bagiku untuk menjemput mimpi
Ke mana lenaku pergi

Ku bicara sendiri agar terhapus sepi
Setelah berkurun aku menjemput rindu
Haruskah ku menunggu

( korus )
Andai langkah mu kini terhenti
Berpalinglah padaku di sini
Jernihkanlah kekeruhan dulu
Ku perlu kasihmu

Ibarat laut yang tidak berombak
Pasti pantai akan kesepian
Begitulah hidupku ini
Semenjak kau pergi



Terusik hati ku mengenang
Kenangan di taman cinta
Hingga kini masih ku terasa
Hangatnya sentuhanmu
Kujadikan sejarah
Untuk kita kenangkan
Di tika sepi di tika rindu

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Hadiah Hari Guru...[dari antologi Sehijau Warna Daun]

Ramli seorang saja yang duduk di mejanya di belakang darjah itu. Dia mengeluarkan sehelai kertas dan melukis sesuatu, sementara rakan-rakannya selesai menyampaikan ucapan dan hadiah masing-masing.
Seorang rakan sedarjahnya yang paling nakal datang menghampirinya setelah menyerahkan sebungkus hadiah yang besar kepada Cikgu Fatimah. “Apa yang kau lukis itu, Ramli?” tanyanya.
“Tak ada apa-apa. Saja-saja melukis,”jawabnya.
“Eh kawan-kawan tengok lukisan ini...! Ramli lukis bukit dan pokok. Tengok ada Sang Kancil sedang makan pucuk-pucuk kayu tu...,” jerit murid tersebut setelah menyentak kertas di atas meja Ramli.
Rakan-rakannya berkerumun melihat lukisannya.
“Heee! Apa yang dilihat tu?” tanya Cikgu Fatimah.
“ Sazali beri balik kertas itu pada Ramli,” suruh Cikgu Fatimah.
“Nah! Ambillah sayang, intan payung, manja Cikgu Fatimah,” Ejek Sazali sambil melayangkan kertas itu kepada Ramli.
“Sazali tak baik kata macam tu pada Ramli. Tak ada anak emas, anak perak, anak tembaga dalam kelas ini. Semua murid-murid cikgu sama saja. Kalau baik cikgu sayang, kalau jahat cikgu marah, supaya jadi baik. Faham?” Herdik Cikgu Fatimah.
“ Faham cikgu,” jawab Sazali sambil menjuihkan mulutnya ke arah Ramli.
Ramli diam membisu.

#########

Ramli melihat susuk tubuh ibunya penuh penderitaan, akan tetapi wajahnya amat manis, dengan senyuman terukir di bibirnya. Betapa ibunya berusaha benar menyembunyikan penderitaan itu di sebalik senyumannya. Dia tahu bahawa ibunya bertanggungjawab terhadap dirinya dana adik-adiknya juga.
Dia meletakkan kasutnya dengan baik di atas tempat letak kasut yang diperbuat daripada tong. Tempat itu dibuat oleh ibunya sendiri. Kasut adik-adik dan ibunya teratur rapi. Ternyata ibunya amat mementingkan kebersihan dan kesempurnaan.
Bajunya ke sekolah, meskipun bertampung akan tetapi sentiasa bersih. Ibunya tidak sanggup melihat dia memakai pakaian yang kotor ke sekolah.
Begitu juga setiap peralatan di rumahnya tersusun rapi. Halaman rumahnya bersih. Rumput tidak berpeluang menghulurkan pucuknya. Ibunya seing meminta dia
menolong membersihkan rumput-rumput itu. Bersama adiknya dia tolong membersihkannya.
Kebiasaannya itulah membendung diri dan adik-adiknya menjaga kebersihan pakaian dan rumahtangganya.
“Emak! Esok Hari Guru di sekolah Ramli. Ramli ingin hadiahkan sesuatu kepada Cikgu Fatimah, mak. Dia baik kat Ramli.” Harapan itu disampaikan kepada ibunya ketika dia sedang makan bersama ibu dan adik-adiknya.
Ibunya mengangguk-angguk. Akan tetapi tergambar kemuraman di wajahnya. Nasiyang disuapnya dikunyah perlahan-lahan. Dia tahu ibunya sedang memikirkan harapannya itu.
“Ramai kawan-kawan Ramli bercakap-cakap di sekolah tadi. Mereka nak hadiahkan jam tangan. Ramli nak hadiahkan apa, mak? tanya anak itu lagi.
Mak Sopiah menuangkan air ke dalam pinggannya sambil membersihkan tangannya. Wajahnya menunduk keharuan. Air matanya bergenang di pelupuk matanya. Dia mengesat air mata itu dengan lengan bajunya.
“Eh! Mak dah sudah makan? Sikit sangat mak makan hari ini,” tegur Ramli.
“Kau makanlah. Mak dah kenyang,” ujar Mak Sopiah lagi.
Ramli tahu emaknya tidak kenyang, akan tetapi terharu kerana tidak dapat memberikan apa-apa hadiah untuk gurunya.
“Tak apa mak, kalau mak tak boleh bagi hadiah pada Cikgu Ramli tu. Cikgu Fatimah dah pesan beberapa kali kepada kami jangan susah-susahkan ibu bapa memberi hadiah padanya,” jelas Ramli dengan harapan menenangkan perasaan ibunya.
Mak Sopiah tersenyum. Dia bangun sambil membawa pinggannya ke pelantar untuk dibersihkan. “Bila kau dah selesai makan, tolong bawa pinggan-pinggan tu ke pelantar,” pinta ibunya.
“Baik, mak,” katanya.
#########################

Selesai menerima hadiah-hadiah, Cikgu Fatimah mengucapkan terima kasih kepada murid-muridnya. Apabila loceng berbunyi pagi itu semua murid dan guru turun ke padang untuk turut serta dalam sukaneka. Selepas itu persembahan pentas pula diadakan sebagai tanda kemesraan antara guru-guru dengan murid-murid sempena Hari Guru pada hari tersebut.
Cikgu Fatimah amat riang kerana antara guru-guru sekolah itu, dialah yang paling banyak menerima hadiah daripada muridnya.
Mereka sama-sama membuka hadiah masing-masing di dalam bilik guru. Satu demi satu hadiah dibuka oleh mereka. Bermacam-macam hadiah yang mereka dapat. Kebanyakannya dibeli di supermarket atau di kedai-kedai.
Sekali-sekala, Cikgu Harun yang pandai berjenaka menjerit apabila dia mendapat hadiah sehelai tuala kecil. Dia segera mengesat peluh dengan tuala tersebut. Ada guru yang mendapat hadiah baju, stoking, kasut, lampu meja, jam tangan, dan tidak kurang pula yang paling lucu ada antara mereka yang mendapat hadiah tisu dan botol susu yang berbungkus besar tanpa bertulis nama pada hadiah tersebut.
##############
Tiba-tiba berjurai air mata mengalir keluar mengaliri pipi Cikgu Fatimah sebaik sahaja habis membaca surat tersebut. Cikgu Faridah dan Cikgu Noriah turut terharu ketika sama-sama membacanya. Cikgu Fatimah menundukkan mukanya ke meja dan menangis teresak-esak.

“Eh! Tadi Cikgu Darus ketawa. Tiba-tiba Cikgu Fatimah menangis pula. Ada apa ni, mari saya baca,” minta Cikgu Harun. Dia kehairanan melihat keadaan tersebut.

Cikgu Harun selesai membaca. Dia merenungi hadiah tersebut. “Benar! Inilah hadiah yang paling murni. Hadiah yang ikhlas dan jujur. Lebih baik dari hadiah-hadiah yang mahal-mahal tu jika untuk bermuka-muka,” katanya, turut terharu apabila melihat hadiah tersebut.

Cikgu Abdullah juga turut terharu apabila membaca surat itu. “Cikgu Fatimah,” kata Guru Besar, “terimalah hadiah yang ikhlas dan jujur daripada murid cikgu tu. Saya rasa kita patut membantunya.”

“Ramli tu murid yang baik, cikgu. Saya pernah melawat rumahnya. Dia memang miskin, tetapi ibunya sangat bertanggungjawab. Pakaian sekolahnya sentiasa bersih. Ramli tu, faham pula dengan keadaan hidupnya,” terang Cikgu Fatimah sambil tersedu-sedu.

“Oh! Kalau begitu dia patut mendapat bantuan dari sekolah kita,” tegas Cikgu Abdullah.

“Saya ingin jadikan dia anak angkat saya, cikgu,” Cikgu Fatimah meluahkan hasratnya pula.

“Hm! Memang baik begitu. Sempena Hari Guru kita pada tahun ini sepatutnya ada sesuatu kebaikan yang dapat kita lakukan. Saya berharap cikgu-cikgu yang lain juga dapat lakukan sesuatu kepada murid-murid lain yang susah seperti murid Cikgu Fatimah tu,” syor Cikgu Abdullah kepada guru-guru sekolahnya.

“Insya-Allah,cikgu. Kami juga akan menuruti jejak Cikgu Fatimah,” ujar Cikgu Harun.

Guru-guru yang lain mengangguk-angguk.

“Cikgu Fatimah, maafkan saya kerana menyinggung perasaan cikgu tadi,” kata Cikgu Darus. Cikgu Fatimah tersenyum. Mereka bersalam-salaman.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Hareluya II Boy (Mediafire Link etc.)

story based on a high school named Hibino Hareluya who extremely strong but also dumb enough to conquer the world with his own strength (and carefree mind)


Manga Community (by chapter)




    

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Acer ( or other certain lappy) driver+update for download

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Ulead Media Studio Pro 8

Ulead MediaStudio Pro 8 is powerfull, versatile and intuitive video editing software, for professionals and enthusiasts in independent production, event videography, business, and education. Integrated, quick-to-master tools take you to the forefront of professional real-time HDV, DV or MPEG editing.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Staad Pro






STAAD.Pro is an analysis and design software package for
structural engineering.
(click on the product name to download)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

rintihan hati I

jauh adlh ruang mmisah
 jauh mmbuatkn 2 jiwa t'pisah
  jauh mnjadikn hati resah
   jauh mlahirkn rindu y x sudah....


Namun
krn jauh, p'saudaraan kte b'tmbah indah

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

sekadar coretan di kala sunyi...

lirik ini diamati....namun terngiang2 ungkapan 'LOVE IS RISK'

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Fakta @ auta

~ huruf E paling kerap digunakan dalam bahasa Inggeris diikuti dengan hurf R, S, T, L, dan N manakala huruf Q jarang digunakan


~ novel GADSBY karya dari Ernest Vincent Wright mempunyai keunikan sendiri, antara yang paling utama ialah....lebih 50 000 perkataan tiada huruf E

~ secara purata, kebanyakan tilam di rumah mempunyai lebih 6 bilion hama

~ nama yang paling kerap digunakan di Itali ialah Mario Rossi dan nama yang paling banyak digunakan di dunia ialah Mohammad

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

reaLLy miss her..


my sweet niece...mawar

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Dia yang lebih memiliki..

kisah ini terjadi sebelum era kemajuan alaf baru...abad ke-21
dimana masing-masing semakin mencari-cari dan sibuk menambah
harta serta pemilikan seiring dengan kepesatan ekonomi dan
pembangunan.

    Seorang lelaki dari negara barat yang gemar mengembara
demi mencari ilham untuk penulisannya berkunjung ke Asia Barat.
Sepertimana perjalanan dia sebelum ini..masanya tidak
ditetapkan untuk berada di sesuatu tempat. Kebiasaannya dia
akan menyewa sebuah bilik samada di hotel atau rumah tumpangan
biasa. Namun kali ini, dia lebih gemar untuk menghabiskan masa
berjalan-jalan meninjau suasana tanah arab.

    Tiba di sebuah pekan(pada pandangannya) di suatu petang,
dia melihat kelibat peniaga dan pengunjung sibuk menguruskan
hal masing-masing. Malah ada peniaga yang berdiri di hadapan
kedai cuba menarik perhatian agar membeli barangannya. Suasana
sebegitu tidak menarik minat lelaki itu kerana mungkin ianya
terlalu biasa dilihat atau dalam jangkaannya. Kerana terlalu
lama berjalan, dia terfikir untuk singgah ke kedai sekadar
untuk meninjau barang jualan yang mungkin membuatnya terdetik
untuk membeli.

    Setelah keluar dari kedai tersebut dengan tangan kosong,
lelaki itu melihat dari jauh kelihatan sebuah kedai menjual
perhiasan wanita. Dalam hatinya berbisik, mungkin ada sesuatu
yang boleh dibeli untuk dihadiahkan kepada ibunya. Sebelum
sampai ke kedai, kedengaran azan dilaungkan dari masjid
berdekatan. Sayup-sayup suara bilal menyusupi setiap lorong
di situ. Suasana riuh-rendah tadi menjadi bisu dan kelihatan
orang ramai termasuk peniaga mula mengorak langkah menuju
ke masjid. Tatkala azan hampir berhenti, suasana lengang jelas
kelihatan dan kedai-kedai yang masih banyak dibuka. Cuma terdapat
dua orang berpakaian polis yang meninjau dan mengarahkan peniaga
yang masih berada di kedai agar sama-sama menuju ke masjid
menunaikan kewajipan mereka.

    Lelaki itu seakan kaku melihat suasana sebegitu,
berdiri di hadapan kedai yang ingin dikunjunginya tanpa
membuka sebarang langkah. Dia risau, jika sebarang langkah
yang diambil mungkin boleh membuatnya ditangkap dan didakwa
lebih-lebih lagi jika kelihatan cuba mencuri. Tanpa berfikir
panjang, dia menunggu dan terus menunggu para peniaga kembali
 terutamanya empunya kedai di hadapannya.

    Sebelum setengah jam berlalu, kelibat manusia tadi
mula datang kembali dan menyambung aktiviti masing-masing.
Si empunya kedai tersebut turut kembali dan kehairanan melihat
 lelaki itu tercegat di hadapan kedainya. Dia menyapa, 'kenapa
tuan berdiri sahaja disini, kan bagus jika terus masuk ke
kedai...malah saya ada sediakan kerusi untuk pelanggan'

    Lelaki itu menjawab, 'saya khuatir akan ditangkap atas
tuduhan menceroboh, lebih-lebih lagi tiada orang lain dalam kedai
ini..jadi saya tunggu sehingga tuan kedai datang' . Dengan pantas
si empunya kedai membalas..

    ' tuan usah khuatir..lagipun ada banyak barang-barang dalam
kedai saya. jika tuan berkenan, silalah ambil tanpa perlu meminta
kepada saya. saya cuma seorang peniaga..barang-barang ini bukan
milik saya'. Timbul tanda tanya di fikiran lelaki tersebut, lantas
terus bertanya kembali.

    'barang-barang ini semuanya milik Allah..kalau tuan lebih
memerlukan dari saya, ambillah. saya cuma hambaNya..tidak berhak
memiliki segala kepunyaanNya demi kepentingan saya. bahkan udara
yang saya hirup ini, bila-bila saja akan diambilNya', si empunya
kedai menjawab dengan penuh tenang sambil tersenyum. Mendengar
jawapan itu, lelaki itu merasakan hatinya bergetar..terkedu. Lantas
terus beredar dari situ..dalam perjalanan, dia terfikir untuk
menyewa sebuah bilik agar dapat dia menenangkan diri atas peristiwa
tadi.

    Setelah selesai urusan menyewa bilik di sebuah rumah
tumpangan tidak jauh dari pekan tersebut, lelaki itu terus baring
di atas katil..cuba melupakan perbualan tadi. Namun, masih terngiang-
ngiang di telinganya kata-kata terakhir si empunya kedai. Dalam
tidak semena-mena..hatinya menjadi terharu seakan mahu menangis.
Betapa indahnya Islam sehingga penganutnya tidak langsung tertipu
dengan kemewahan dunia.

    Pada lewat malam, lelaki itu keluar menuju ke masjid
berdekatan dengan pekan itu. harapannya agar dia dapat berjumpa
dengan seseorang  yang dapat membantu dia mengenali Islam. Kebetulan
seorang jemaah sedang membaca al-Quran ketika itu. kerana jarak yang
tidak sebegitu jauh..lelaki itu seraya memanggil. Setelah berhadapan,
hampir tidak putus-putus soalan di ajukan..segala yang melibatkan hal
Islam termasuk kewajipan(fardu) ke atas orang Islam. mendengar jawapan
dari jemaah tersebut..hati lelaki itu berasa sangat tenteram. Lantas
dia menyuarakan keinginannya memeluk Islam kerana dalam hatinya sedar
bahawa ilham yang selalu dia dapat untuk menulis pun datang dari Tuhan
agama yang baru dia anuti....ALLAH taa'la


   


[kisah seorang penulis Kristian yang memeluk Islam]

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

masuk Islam kerana susah tidur???

ada seorang pemuda yang bernama peter(bukan nama sebenar) dia merupakan bisnessman di salah sebuah syarikat di amerika.. walau pun kehidupan peter kaya.. dan penuh dgn kemewahan.. tp peter mempunyai masalah tidur.. klu dalam bahasa saintifiknya insomnia.. setiap kali peter nk tidur.. peter akan memakan ubat tidur.. akan tetapi.. lama kelamaan masalah nya tidak boleh juga selesai.. kerana dia semakin xleh tidor.. pada suatu hari.. peter berjalan di sebuah lorong.. dan lorong itu akan melalui sebuah masjid.. tiba2 mata peter terpandang kearah dalam masjid.. peter melihat sebuah mesyuarat sedang dijalankan(sebenarnya ceramah ttp peter bkn beragama islam.. jd dia x thu).. bila peter melihat mesyuarat itu.. peter berasa hairan.. kerana melihat beberapa hadirin didalam masjid itu begitu mudah tidur.. lalu peter tunggu sehingga mesyuarat itu habis dan bersurai.. denagn pantaz peter berjumpa ustaz yang sedang mengendalikan mesyuarat tersebut seraya bertanya..

peter:"mesyuarat apa yang sedang diadakan itu" .
Ustaz:"owh.. itu bukan mesyuarat.. itu adalah pengajian agama"
peter.:"begitu... agama apa yang tuan ajarkn?"
ustaz:"agama islam"
peter:"klu begitu.. boleh kah saya menganut agama islam??"
ustaz:"boleh... tetapi saudara perlu mengucap 2 kalimah syahadah"
peter:"baiklah.. sy akan mengucap 2 kalimah syahadah itu"
ustaz:"ikut sy.. aku naik saksi tiada Tuhan melainkan Allah dan Nabi muhammad pesuruh Allah" ..

lalu peter mengikut apa yang dilafazkan oleh ustaz itu.. setelah ustaz itu mengajar tentang asas2 agama.. dan menukar nama kepada ahmad(bukan nama sebenar) dan pulang...
pada keesokkan harinya selepas ahmad pulang dari tpt.. ahmad segera pergi kemasjid utk mendengar ceramah ustaz tersebut.. dan secara otomatik.. dalm beberapa minit dalam ceramah tersebut.. ahmad terus tertidur.. dan akhirnya ahmad tidak lagi mempunyai masalah tidur.. dan baru ahmad dapat tahu.. islam adalah agama yang membawa kepada ketenangan..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Tatkala Keringnya Tasik Galilee...turunlah Isa alaihissalam

[by Brigade1 Zameer Fisabilillah on Monday, November 29, 2010 at 7:56am]

Adakah anda ingat saya berjenaka dengan anda?Adakah anda ingat saya hanya menipu anda?Adakah anda ingat dunia ini milik anda?Adakah anda ingat kehadiran saya di alam maya sejak dari dahulu lagi dengan meninggalkan SEGALA KATA-KATA saya melalui tulisan minda sesuatu yang sia-sia dan pembohongan besar?TIDAK...TIDAK...TIDAK..TIDAK....



Masihkah anda ingat nota saya yang dahulu saya letakkan pada akaun asal,kemudian saya alihkan pada page 'Zameer Fisabilillah',kemudian saya buat page baru setelah page lama di hack oleh yahudi.Ada THE HIDDEN HAND dari golongan Iluminati dan Freemanson sedang melihat pergerakan saya di alam maya.Mereka ini memilik teknologi 30 tahun ke hadapan yang lebih maju. Mereka memiliki satu alat translate yang apabila mesin pengimbas itu diletakkan di laptop,dia akan translate secara automatik bahasa yang anda gunakan di dunia ini,beratus-ratus bahasa.Inilah page baru saya,"Brigade Zameer Fisabilillah".
Hari ini,saya ingin highlight kan kepada anda semua bahawa Tasik Galilie semakin mengering. Tahukah anda?Lihatlah,di negara Malaysia contohnya,banjir kerap berlaku kemudian kita masih lagi tidak sedar.Sehingga ada yang berkata selepas berlaku banjir,"YA ALLAH,HANCUR TV PLASMA AKU BELI RM5,000 3 BULAN LEPAS"
"YA ALLAH, HABIS KERETA MEWAH AKU TENGGELAM "
Mengapa anda terlalu berfikiran cetek???Tahukah anda bahawa tidak lama lagi teknologi bakal tiada lagi?
Bersyukurlah anda apabila dikurniakan hujan...
Anda tahu apa yang sedang berlaku di Israel kini?
Di Israel,ada satu tasik yang bernama tasik Galilie,ianya semakin mengering...
Inilah hukum alam,yang Allah s.w.t tetapkan dengan kekuasaannya. Bayangkanlah,bongkah ais di Kutub Utara dan Kutub Selatan semakin mencair dan mengakibatkan banjir dan dijangka kebanyakan tempat di dunia ini akan tenggelam tidak lama lagi...Masihkah anda ingat hadis Rasulullah s.a.w yang menyeru kita belajar berenang,menunggang kuda dan memanah?Mengapa anda masih tidak memahirkan lagi 3 perkara itu?Carilah hadis itu,bila anda jumpa baru anda sedar bahawa seruan itu telah pun disebutkan 1400 tahun lalu. Kemudian saya hadir hari ini kepada anda untuk menyedarkan anda.

Apakah yang saya maksudkan dengan ayat,"TERBUKTI HARI INI"
Anda semua jangan salah faham,apa yang saya cakapkan terbukti hari ini ialah berkaitan akhbar kosmo hari ini,27.11.2010 menceritakan berkaitan "Pemimpin agama Israel minta hujan".Sedikit tatapan umum berkaitan akhbar tersebut,

BEBERAPA lelaki Yahudi meniup alat muzik shofar sebelum majlis penyembahan meminta hujan diadakan di atas bot di laut Galilee, utara Israel pada Rabu lalu.

GAMBAR menunjukkan seorang pemimpin agama Yahudi (berjanggut) menaiki belon udara panas untuk meminta hujan dekat Kibbutz Ruhama di Negev kelmarin.
TEL AVIV - Sejumlah pemimpin agama Israel melakukan upacara ritual bagi meminta hujan turun selepas pegawai-pegawai ramalan kaji cuaca meramalkan musim tanpa hujan akan berterusan sehingga bulan depan.
Dua pemimpin agama Yahudi, Yona Metzger dan Shlomo Amar turut mengisytiharkan hari istimewa untuk berpuasa dan berdoa ekoran kemarau yang melanda Israel.
Puasa itu dilakukan kelmarin dan ia akan sekali lagi dilakukan pada Isnin ini. Kelmarin, kedua-dua mereka pergi ke Taman Honi Hame'agel di tepi Laut Galilee untuk berdoa supaya hujan turun.
Dua pemimpin agama Yahudi turut menaiki belon panas dekat Kibbutz Ruhama di Negev bagi melakukan upacara ritual itu semasa berada di udara untuk meminta hujan turun kelmarin.
Pada Isnin ini, mereka meminta semua penduduk Yahudi sama ada di dalam Israel atau di luar negara supaya mengadakan sesi khas selain berpuasa untuk meminta hujan.
Tidak ada hujan yang turun sepanjang bulan ini.Ramai pegawai ramalan kaji cuaca menyatakan musim tanpa hujan akan berterusan sehingga permulaan Disember.Dua minggu lalu, pemimpin agama Yahudi, Kristian dan Islam turut mengendalikan majlis doa untuk meminta hujan di kampung Wallaja. - Agensi

Jika anda berkata saya menipu,anda semua boleh beli akhbar kosmo pada hari ini,dan carilah tajuk itu.Lihatlah akhbar itu dan bandingkan dengan nota yang saya tuliskan ini,ianya saling berkaitan cuma nota yang bawah ini tidak dinyatakan di dalam akhbar itu.


Di bawah ini adalah nota saya yang lalu,anda boleh baca sekali lagi untuk menambahkan ilmu pengetahuan anda.


Tatkala Keringnya Tasik Galilee,Turunlah Nabi Isa ke Bumi (benarkah bakal berlaku 40 tahun lagi???AL-QURAN&HADIS membuktikannya)

Kenapa kita perlu meninjau kepada paras air di Tasik Galilee? Apa istimewanya Laut ini kepada kita orang Islam? Saya cuba mendapatkan beberapa pandangan dari beberapa sumber yang saya kira boleh dikongsi untuk kebaikan kita semua. Yang baik itu datangnya dari Allah dan yang buruk itu dari kelemahan penulis ini sendiri. Insya Allah.....





Assalamualaikum semua wahai hamba Allah s.w.t. yang sedang membaca berita bermanfaat ini menerusi alam maya.Salam peringatan dari saya kepada semua sahabat dunia dan akhirat.
Hari ini saya akan dedahkan secara terbuka kepada semua pembaca mengenai Tasik Galilee,sebuah tasik yang dikelilingi darat sedang pun mengering dengan derasnya ketika ini.Nama lain bagi tasik ini ialah:
- Lake of Gennesaret
- Lake Kinneret
- Sea of Tiberias

Ada satu hadis sahih yang saya sengaja tidak tunjukkan di sini,hadis itu memberitahu saya dan anda semua,bahawa apabila keringnya tasik ini maka tunggulah kamu akan turunnya Al-Masih Isa, itulah saatnya dan perhatikanlah tasik ini sebagai antara sempadan begitu hampirnya tanda-tanda besar.Carilah hadis sahih ini sampai dapat,dan bila anda tahu dan menjumpai hadis ini,pada ketika anda tahu itu,anda pasti dalam ketakutan yang amat sangat.Apa yang menjadi kerisauan saya sekarang ialah tasik ini sudah pun kering dengan derasnya setiap hari turun beberapa milimeter sejak tahun 2000 masihi lagi dan 10 tahun telah pun berlalu...

Saudara serumpunku,anda semua harus beringat,bila tasik ini kering,maka itulah saat di mana Nabi Isa akan turun ke planet bumi untuk membantu Imam Mahadi,memburu dajjal ke seluruh pelusuk bumi.

Saya ingatkan lagi,hadis ini amatlah sahih,sedangkan tiada satu pun ulamak di Tanah Melayu berani membongkar hadis sahih ini,dengan kata lain,mereka tahu tapi mereka kurang keberanian kerana hakikat itu jelas,Tasik Galilee sedang kering dengan lajunya,dan mengikut kajian sains,tasik ini akan kering dalam tempoh masa 50 tahun sahaja dan menemui dasar permukaan bawahnya,dan ketika itulah Nabi Isa turun.
dan anda semua perlu faham,sebelum Nabi Isa turun dalam tempoh 50 tahun akan datang (plus-minus), sudah pastilah proses-proses untuk menjadi asbab perlunya baginda turun,asbab itu mestilah terjadi, Ini bermakna wahai saudaraku sekalian,proses ini "sepatutnya" sudah berlaku:
- tasik galilee sedang mengering dengan derasnya setiap hari...
- ini bermakna sistem dajjal akan mencapai kemuncaknya (yang membolehkan dajjal muncul dengan sempurna)
- bila dajjal akan keluar itu kita tak pasti, namun semua tanda kecil & fitnah yang membolehkan dia keluar itu sudah pun wujud di sekeliling kita,benarkan???
- anda kena faham, banyak hadis sahih mengatakan pemuda dari timur yang dilantik menjadi Imam Mahadi adalah dalam sekitar umurnya mencecah 40 tahun....
- dan ini bermakna saya amat yakin, bahawa Imam Mahadi dari timur itu sudah pun berada di kalangan kita,samada baginda di saat ini baru dilahirkan? atau masih kanak-kanak ? atau sedang belajar di sekolah menengah, atau pun sedang dalam alam remaja, kita tak pasti...
-Ingatlah, saya menyampaikan mesej ini di dalam alam maya tidak lain tidak bukan, ingin mengajak anda semua melangsaikan hutang secepat mungkin sebelum nibiru melintasi orbit kita, kerana atas sebab lintasan itulah, maka gerhana matahari & gerhana bulan akan berlaku serentak,
dan kamu wahai orang muslim, tentu di saat itu sedar, bahawa di masa 2-3 tahun lepas, ada manusia pernah memberitahu anda tentang hal ini, namun anda mungkin terlambat dan mengabaikannya di saat itu...
-dan kerana itulah saya hadir untuk menyedarkan ramai saudara-saudaraku,rakan-rakan,semua hamba Allah dan ramai dari mereka sebelum saat itu tiba,menjelma tanpa kita duga...

Ingatlah saudara-saudara ku... Mereka bertiga akan muncul selang silih berganti sahaja,dan mereka bertiga berkongsi gelaran yang sama,mereka bertiga adalah manusia belaka,Dua daripada mereka mendapat rahmat berupa umur yang panjang,sedangkan satu daripada mereka bertiga berumur pendek tetapi dapat memimpin dunia.

Ketahuilah mereka bertiga ialah:
- Al Masih Imam Mahadi
- Al Masih Dajjal
- Al Masih Isa

Ingatlah kawan-kawan... sekiranya umur anda adalah sekitar 20-an 30-an (pada hari ini), percayalah,dalam tempoh 50 tahun ini sahaja,semua tanda-tanda untuk munculnya tanda-tanda besar, pasti 100% muncul di zaman anda,samada anda ditakdirkan untuk mati sebelum peristiwa itu muncul, atau anak-anak anda yang bakal berhadapan dengan ujian itu.Ketahuilah,Tasik Galilee sudah pun mulai mengering sejak tahun 2000 masihi lagi,dan proses pengeringan ini amat dahsyat sehingga yahudi di Israel meminta bantuan dunia untuk menaikkan kembali aras Tasik Galilee ini dan 10 tahun sudah pun berlalu,ada baki lagi 40 tahun (plus-minus) sebelum turunnya Nabi Isa ke planet bumi,dan anda harus ingat!!!


Sekali lagi saya ingatkan anda,bila Nibiru melalui nanti (diteorikan),2 gerhana planet akan berlaku (diselidiki),iaitu bulan dan matahari (dari pandangan mata di permukaan bumi),dan teori 2 gerhana pada tahun 80-an "akan bergabung" teori gerhana tahun 2012,dan sekiranya teori ini benar-benar berlaku, maka sahlah dan lengkaplah semua tanda-tanda kecil,dan kehadiran tanda-tanda besar pasti berlaku tanpa anda jangka.
Planet Nibiru(Planet-X) adalah planet yang dimaksudkan oleh Rasulullah ﷺ sebagai dua gerhana berlaku serentak yang memancarkan cahaya merah ke bumi.Planet Nibiru ini tidak menghentam bumi tetapi tarikan gravitinya yang sangat kuat akan menjahanamkan semua PANCARAN API yang terdapat pada bumi. TANDA-TANDA BESAR KIAMAT?OBJEK MERAH KELIHATAN DI LANGIT.Planet ini hanya akan lalu di antara bumi dan matahari dimana kecerahannya berwarna kemerah-merahan seakan-akan anak matahari. Sekiranya kehadiran planet besar ini melintas di antara orbit bumi & matahari,gelombang-gelombang pancaran akan keluar,dan menjahanamkan semua sistem-sistem dunia yang menggunakan elektronik atau pancaran api. Ini bermakna,apa sahaja jentera langit dan bumi,asalkan yang mempunyai saluran elektrik,akan dengan sendirinya tidak berfungsi,satelit, jet pejuang, kapal laut enjin fuel system, kereta api, motorsikal, kereta kebal, laptop,tenaga elektrik, handphone, playstation tidak akan berfungsi lagi,dan anda akan kembali ke zaman sebelum tibanya elektrik.Itu pun sekiranya anda masih hidup hasil dari peristiwa ini, kerana dianggarkan 2/3 penduduk bumi akan lenyap pada 2012 hasil dari tindak balas berbahaya antara bumi dan Planet-X.
Benarlah kata-kata RASULULLAH s.a.w bahawa satu hari nanti bumi akan hancur dan satu zaman dipanggil back to ancient berlaku di mana segala teknologi pupus dan manusia akan kembali seperti zaman purba, berperang dengan pedang cara kuno,menunggang kuda sebagai satu medium pengangkutan...bersedialah kita umat islam...ALLAHHUAKBAR......

KAJIAN SAINS: Setelah saya membuat kajian,sekiranya kehadiran planet besar ini dan melintas di antara orbit bumi & matahari,gelombang-gelombang pancaran akan keluar,dan menjahanamkan semua sistem-sistem dunia yang menggunakan elektronik atau pancaran api.Anda akan kembali ke zaman sebelum tibanya elektrik. Ini pesanan saya lagi...

Tiada satu hadis pun menerangkan yang manusia akhir zaman berperang dengan alat-alat yang selain pernah nabi sendiri gunakan

Sekiranya kajian saya di atas berpandukan hadis,maka sudah tentulah bahawa apa sahaja teknologi moden hari ini,persenjataan tercanggih,akan menjadi tidak aktif dan hancur dari dunia ini... Maka hidup anda selepas peristiwa besar ini berlaku,adalah satu kehidupan di mana anda bakal hidup di zaman sebelum hadirnya elektrik,manusia akan kembali kepada fitrah semula,dan mana-mana manusia yang tinggal di bandar,adalah manusia yang paling rugi di kala itu kerana bandar yang duduki itu sedang tenggelam,kerana itulah kita kena bina perkampungan Muslim seperti banyak yang ada di Tanah Melayu...

Saya berpesan kepada anda sekali lagi,gunakan duit anda untuk:
-melangsaikan hutang dunia
-membeli tanah di kawasan pedalaman
-menguasai sungai-sungai dan pinggiran gunung
-membeli kuda seorang dua ekor
-mengasah pedang dan mencanai keris
-menguasai kembali teknik MEMANAH
-dan kembali mengajar anak-anak anda semua berenang

Ketahuilah, kita ada tak sampai 40 tahun sahaja lagi sebelum Tasik Galilee kering sepenuhnya, kita ada hanya purata 40 tahun sahaja lagi sebelum turunnya Nabi Isa ke planet Bumi ini, dan anda kena faham lagi sekali,sebelum Nabi Isa itu turun, sudah pastilah Imam Mahdi itu sudah pun ada di keliling kita, dan sudah pastilah peperangan besar pasti terjadi,dan sudah semestinya lah akibat perang itu, dengan sebab sistem yang lengkap di sekeliling kita menyebabkan Dajjal itu pasti juga akan keluar, ya kawan-kawan... dajjal akan muncul dulu sebelum turunnya Nabi Isa,dan Imam Mahdi akan muncul dulu sebelum Dajjal keluar dari Khurasan,sekali lagi saya ingatkan,anda hanya ada 40 tahun lebih sahaja sebelum 1 tanda besar pertama keluar,bila satu tanda besar keluar,perhatikan sekeliling anda,semua tanda-tanda kecil sudah lengkap kan?bila satu tanda besar keluar,akan datang tanda-tanda besar seterusnya tanpa ragu-ragu...

Dan ingatlah wahai Muslimin,doa Nabi Ibrahim makbul sehingga akhir zaman,dari susurgalur bagindalah berakhirnya Rasul terakhir Nabi Muhammad,dari susurgalur Nabi Muhammad lah, akan munculnya pemuda bernama Muhammad Bin Abdullah (di zaman kita "mungkin"), yang mana dia sendiri tak tahu dia adalah bakal Imam Mahdi,percayalah bahawa di dalam darahnya ada kombinasi DNA Nabi Ibrahim & DNA Nabi Muhammad,kerana mereka berdua dari keturunan yang sama, sedangkan Mahadi adalah waris dari keturunan yang tak pernah meninggalkan Solat,carilah balik doa Nabi Ibrahim itu, (ada dalam Al-quran) dan kerana itulah,Solat 5 Waktu di tahiyat akhir,kita akan selalu bacakan nama 2 Nabi itu.

Pesanan Terakhir,langsaikan hutang secepat mungkin,tinggalkan bandar kalau anda sudah ada tanah baru di pedalaman,kumpulkan kain-kain yang tahan lama,ternak dan gembala kambing,ajar anak-anak menunggang kuda,simpan cermin mata anda sebaik mungkin,banyakkan mencetak sebelum tibanya hari tiada elektrik,banyakkan menulis dan berpesan pada jiran sebelah,latihkan anak-anak Melayu kita dengan kemahiran memanah,banyakkan berenang di waktu petang,minta maaf pada saudara-saudara terdekat dan saudara-saudara jauh,kita kena cepat minta maaf (kerana apa pun boleh jadi bila Dajjal menguasai hari ini)

Jika perlu,sila sebar-sebarkan nasihat di atas kepada semua Muslimin yang pandai berbahasa Melayu.
Peristiwa Tamim ad-Dari disebutkan dalam Sahih Muslim:

Telah menyampaikan kepada kami Ibnu Buraidah dari Amir bin syurahbil asy-Sya, kabilah Hamdan, bahawa ia pernah bertanya kepada Fatimah binti Qais dan termasuk kelompok perempuan pada hijrah pertama. Amir berkata:" Sampaikanlah kepadaku suatu hadis yang engkau dengar dari Rasulullah s.a.w yg tidak engkau sandarkan kepada sesiapapun selain beliau." Fatimah berkata:" jika engkau mahu, nescaya aku lakukan." Amir berkata: Tentu, sampaikanlah kepadaku."

Fatimah berkata: Setelah menyelesaikan solatnya, Rasulullah s.a.w duduk dimimbar. Sambil tersenyum, beliau bersabda:" Hendaklah setiap orang tinggal di tempat solatnya." Selanjutnya beliau bersabda:" apakah kamu semua mengetahui sebab aku mengumpulkan kamu?" mereka menjawab: " Hanya Allah dan RasulNya yang lebih mengetahui."

Beliau bersabda: "Sesungguhnya aku, demi Allah tidak mengumpulkan kamu semua bukan kerana ada pengharapan ataupun ketakutan. Melainkan, aku mengumpulkan kamu semua adalah kerana Tamim ad-Dari, yg dulunya seorang Nasrani, datang untuk berbai'at masuk Islam. Ia menceritakan kepadaku seperti apa yang telah disampaikan kepada kamu tentang Dajjal. Ia menceritakan kepadaku bahawa ia mengenderai sebuah perahu bersama tiga puluh orang dari Lakhm dan Judzam. Mereka di buai ombak selama sebulan di laut. Lantas mereka berlabuh menuju suatu pulau di laut itu sampai terbenam matahari. Mereka duduk-duduk di pantai dekat perahu. Lalu mereka naik ke pulau itu. Maka mereka didatangi oleh seekor binatang yang banyak bulunya, yang mereka tidak dapat membezakan mana bahagian depan dan mana bahagian belakangnya.

Mereka berkata:' Celaka kamu, apakah kamu ini?' Binatang itu menjawab:'Aku adalah Jassasah (mata-mata)' mereka bertanya:'Mata-mata apa?' Ia menjawab:'Wahai kaum, pergilah kepada orang yang berada di dalam gua, kerana ia merindukan berita dari kamu.'

Tamim ad-Dari berkata: 'Ketika binatang itu menyebutkan kepada kami seseorang, kami meninggalkannya kerana mungkin ia adalah syaitan perempuan.'

'Lalu kami berangkat segera hingga memasuki gua. Tiba-tiba di dalamnya ada seorang manusia yang paling besar badannya dan diikat dengan rantai yang kuat. Kedua tangan dan lehernya disatukan dan diikat dengan rantai yang kuat. Kedua tangan dan lehernya disatukan dan diikat dengan besi diantara hingga kedua mata kakinya. Kami katakan:

'Celaka kamu, makhluk apakah kamu ini? Ia menjawab: 'Kamu semua telah mengetahui perihalku, kini beritahukan kepadaku, siapakah kamu ini?' Mereka menjawab: ' Kami adalah adalah manusia dari Arab. Kami belayar perahu lalu dipukul gelombang laut besar dan ombak mempermainkan kami selama sebulan'. Maka kami duduk-duduk di pantai dekat perahu lalu memasuki pulau ini. Kami didatangi oleh seekor binatang yang berbulu lebat sehinnga tidak diketahui mana bahagian muka dan mana bahagian belakangnya.

Kami bertanya: ' Celaka kamu, apakah kamu ini?' Binatang itu menjawab: 'Aku adalah mata-mata' 'Mata-mata apa?' 'Pergilah kepada orang yang ada di dalam gua ini, kerana ia sangat merindukan berita dari kamu semua.' 'Maka kami pun segera menjumpaimu. Kami takut pada binatang itu, dan kami tidak tenang jangan-jangan syaitan betina. Orang itu berkata:' Beritahukan kepadaku tentang kurma Baisan!' [Nota:Baisan sebuah daerah berada dekat Syam lama dan merupakan salah satu kota di Palestin]. 'Tentang apakah yang kamu tanyakan?' 'aku bertanya kepadamu, apakah pohon kurma itu hampir berbuah?' 'ya' 'Sesungguhnya pohon kurma itu hampir tidak berbuah' Lalu ia berkata lagi:' Beritahukan kepadaku tentang tasik Tabariyyah!' 'Tentang apakah yang kamu tanyakan?' 'apakah tasik itu masih berair?' [Nota:Tasik ini besar, luasnya 10x6 batu2 . Airnya makin berkurang. Jarak Tasik Tabariyyah dgn Bait al-Muqaddis sekitar 100 batu] 'Ya, tasik itu masih banyak airnya' 'Sesungguhnya air tasik itu hampir habis' Ia berkata:' Beritahukan kepadaku tentang mata air Zughar!' 'Mengenai apakah yang kamu tanyakan?' 'Apakah mata air itu masih memancarkan airnya dan apakah penduduknya masih bercucuk tanam dari mata air itu?' [Nota:Melimpahnya air dari mata air Zughar terjadi sekali lagi adalah isyarat dekatnya keluar Dajjal silaknat] 'Ya, mata air itu masih memancarkan banyak air, dan penduduknya bercucuk tanam dari air tersebut.' 'Terangkan padaku tentang nabi yang diutus kepada orang-orang yang buta huruf, apa yang dilakukannya?' 'Ia telah keluar dari Makkah menuju Yathrib' 'Apakah orang Arab memeranginya?' 'Ya' ' Bagaimana caranya memperlakukan mereka?' 'Ia telah menundukkan orang-orang Arab terdekatnya, sehingga mereka mengikutinya' 'Apakah demikian?' 'Ya', 'Lebih baik dari mereka untuk mengikutinya. Aku akan memberitahukan kepada kamu mengenai diriku. Aku adalah al-Masih Dajjal. Aku hampir akan diizinkan keluar, maka aku akan keluar. Lalu aku akan berjalan di muka bumi. Aku tidak melewatkan suatu kampung melainkan aku akan tinggal di situ selama empat puluh malam kecuali kota Makkah dan Taibah (Madinah). Kedua kota itu diharamkan atasku. Setiap kali aku akan memasuki salah satu kota itu, aku akan dihadang oleh malaikat yang memegang pedang untuk memenggalkan kepalaku. Di setiap celah kedua-dua kota itu dijaga oleh para malaikat.' Fatimah berkata:

"Sambil memukulkan tongkatnya pada mimbar Rasulullah s.a.w bersabda:

Ini adalah Taibah(kota Madinah), Ingatlah apakah hal itu telah aku sampaikan pada kamu semua?" Orang-orang menjawab:" Benar" Nabi Muhammad s.a.w bersabda, "Sungguh cerita Tamim itu sesuai dengan apa yang telah aku sampaikan kepada kamu, juga mengenai kota Makkah dan Madinah. Ketahuilah Dajjal itu berada di laut Syam atau dilaut Yaman, bukan dari timur, bukan dari timur, bukan dari timur,sambil mengisyaratkan tangannya kearah timur" (Lihat Sahih Muslim dengan syarah Imam an-Nawawi, Matba'ah al-Misriyyah, XVIII, hlmn 78-73)

Saya ada jumpa isian hadis ini yang lebih panjang lagi,insyaAllah saya akan bukukan segala hasil penulisan saya melalui buku itu yang akan dipasarkan di seluruh Malaysia pada pertengahan bulan depan.Untuk makluman lajut,bolehlah lihat pada nota saya BERTAJUK" INFO SEMASA BERKAITAN Brigade Zameer Fisabilillah"

UNTUK MAKLUMAN ANDA SEMUA,saya akan edit nota ini untuk tatapan bacaan anda kali kedua,mohon kerjasama anda melihat nota ini 7 hari akan datang lagi sekali kerana ada info tambahan pada nota ini yang lebih menarik.
INGATLAH!!!HARI INI TASIK GALILIE MAKIN MENGERING...
MAKIN MENGERING
MAKIN MENGERING....
BELUM LAGI MENGERING SEPENUHNYA LAGI....
INGATLAH! Tidak perlu online selalu, PERSIAPKAN KEKUATAN ZAHIR DAN BATIN ANDA UNTUK BERJIHAD NANTI kerana saya khuatir nanti anda terlupa!
PERSIAPKAN KEKUATAN LUARAN DAN DALAMAN ANDA UNTUK BERJIHAD NANTI kerana saya khuatir nanti anda terlupa!Jangan online terlalu lama kerana mengakibatkan mata anda rosak sekali gus menjejaskan mata anda untuk berfikir pada akhir zaman ini siapakah pengikut NABI PALSU(DAJJAL) dan pengikut NABI YANG BENAR(NABI ISA).

SUMBER http://www.facebook.com/pages/Brigade1-Zameer-Fisabilillah/129693903750614

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

buatmu...sang puteri

video

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Pantun nasihat


Pak Ali membeli tebu,
Tebu dijual si anak Cina;
Jangan kita menderhakai ibu,
Nanti kelak hidup merana.

Sayang Cik Timah membawa bekal,
Bekal dibawa nasi kerabu;
Hidup jangan nakal-nakal,
Kelak akan di marahi ibu.

Pergi ke kedai membeli pahat,
Pahat diletak di atas lori;
Janganlah kita membuat jahat,
Kawan benci kawan lari.

Pagi-pagi pergi perigi,
Ambil air untuk mandi;
Jangan kita menyombong diri,
Ke mana sahaja akan dibenci.

Pergi ke kilang mengambil tong,
Tong dibawa menaiki lori;
Jangan kita bercakap bohong,
Jika besar menjadi pencuri.

Jika beli buku baru,
Mesti dibaca setiap hari;
Jika melawan cakap guru,
Pelajaran kita tak akan diberkati.

(ntah cane leh ad kt folder My Document gua time tgh 'disc cleaning' )

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Cinta VI






Cinta ibarat rama-rama.....terbang bebas, cantik dengan warna-warna menghias dirinya. Usah ditangkap akan ia...kerana itu tidak mendatangkan kebahagiaan buatnya. Kebebasannya dirampas....Biarkan...biarkan ia bebas terbang ke mana ia mahu. Kelak, apabila ia letih..ia akan hinggap pada bunga yang mekar. Maka..jadilah umpama bunga mekar..biar cinta(rama-rama) itu datang dengan sendirinya. Kebahagiaan adalah dengan berkongsi suka-duka...kerana cinta itu RISIKO. hanya yang bersedia mampu menanganinya bersama...makin utuhlah cinta yang bersemi

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS